دستاوردهای وزارت ارتباطات به مناسبت هفته دولت،

از کاهش هزینه های ارتباطات در اربعین تا برخط شدن استعلامات بین دستگاهی

از کاهش هزینه های ارتباطات در اربعین تا برخط شدن استعلامات بین دستگاهی

دانلود فایل: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسب هفته دولت به تشریح تعدادی از دستاوردهای این وزارت خانه در یک سال قبل مانند، فیبرنوری، پیامرسان های داخلی و پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پرداخت.


به گزارش دانلود فایل به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با حضور در یک برنامه تلویزیونی به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: یکی از پروژه های بزرگی که ما دنبال می نماییم پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارهاست و هدف گذاری این است تا پایان دولت این خدمت را برای مردم عزیز فراهم نماییم.
وی ادامه داد: در۱۴۰۰ شهر کوچک و بزرگی که در کشور وجود دارد، در ۱۲۰۰ شهر تعیین و تکلیف واپراتور آن مشخص شده است. همین طور بتازگی پروانه جدیدی را به اپراتورهای ارتباطی واگذار کردیم که می توانند خدمات ارتباطی و فیبرنوری را به غیر از مخابرات ارائه کنند، بدین سبب در ۱۲۰۰ شهر هفت اپراتور به ارائه خدمت می پردازند. این پروژه یک پروژه عمرانی است و کار بسیاری دارد و میخواهیم تا انتهای سال ۱۴۰۴ کار تمام شود، بدین سبب همکاری مردم را می طلبد. شبانه روزی کار در حال پیگیری است و اپراتورها کار خودرا انجام می دهند.
زارع پور اظهار داشت: ما برای هر شهر یک اپراتور دوم اعلام نموده ایم و برنامه ریزی کرده ایم تا انتهای سال این پروژه به پیشرفت ۴۰ درصدی یعنی هشت میلیون خانوار برسد. با این کار به مرور می توان سرعت های خوبی را برای مردم فراهم نماییم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ی هزینه پرداختی شهروندان برای دریافت این فناوری تشریح کرد: در شهرهای کوچک و بزرگ تصور می شود که هزینه های چند ده میلیونی برای دریافت این فناوری باید پرداخت گردد اما مردم نمی دانند که می توانند با هزینه کم از آن برخوردار شوند، بدین سبب فقط هزینه مودم از مردم دریافت می شود که آن هم می توان بصورت امانی داده شود. در حوزه هزینه فیبرکشی هم دولت اقدامات خوبی انجام داده و قسمتی از آن توسط دولت ارائه می شود.
وی درباره ی مهم ترین اقدامات انجام شده و خدماتی که در اربعین برای زوار ارائه می شود، اظهار داشت: ما در چند محور خدمات را ارائه می نماییم و امسال هم کار ویژه ای که انجام شده استفاده ظرفیت سکوهای برای ارائه خدمات فناورانه به داخل و خارج از کشور است که مردم با بهره گیری از این سکوها به مرزها سفر کنند و کنار این مساله می توانند خرید ارز را هم انجام دهند. همین طور سکوهایی داریم که می توانند خدماتی مانند پزشکی، تعمیرات و غیره را در راه انجام دهند، بدین سبب ما یک بسته فناورانه را تهیه کرده ایم.
زارع پور اشاره کرد: برای بحث های ارتباطی هم امسال با وزارت ارتباطات عراق توافقات خوبی انجام شده و هزینه ها کاهش و تا حدود نصف کاهش پیدا کرده است. علاوه بر موارد ذکر شده هزینه رومینگ هم کاهش پیدا کرده است البته مردم باید توجه نمایند که بسته ها را در داخل کشور تهیه کنند. سفارش می شود یک روز پیش از عزیمت بسته های خودرا فعال کنند. در بحث رومینگ توافق دو کشور مطرح است و عمده هزینه ها مربوط اپراتور مقصد است؛ میانگین هزینه هر گیگ اینترنت همراه در ایران سه الی چهار هزارتومان است اما در عراق حدود ۱۰۰ هزار تومان است اما امسال بسیاری همکاری کردن و هزینه ها کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: یک اقدام خوبی که دوستان شرکت ارتباطات زیرساخت با کشور عراق انجام دادند برقراری یک لینک ارتباطی مستقیم بین دو کشور است که می تواند کیفیت ارتباطات را هم در رومینگ و هم دسترسی به سکوهای بومی حتی بوسیله سیمکارت عراقی وضعیت را بهتر کند. البته این به این معنا نیست که مشکلی وجود نخواهد داشت بلکه ممکنست چالش هایی ایجاد شود چون زیرساخت عراق وضعیت مناسبی ندارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: شرکت ملی پست هم خدمتی را تحت عنوان پست یافته به زایران ارائه می کند که اگر شهروندان وسایلی را پیدا یا گم کردند می توانند به موکب ها مراجعه و وسایل خودرا پیدا کنند. در حوزه گذرنامه های اربعین می توان گفت تقریباً ۱۰۰ هزار گذرنامه ارسال و توزیع شده است که در شهر تهران ۴۸ ساعت و بقیه شهرستان ها سه الی چهار روز طول می کشد تا ارسال شود. طی ماه های اخیر سه میلیون گذرنامه عادی و زیارتی توسط شرکت ملی پست ارسال و توزیع شده و کار بصورت شبانه روزی به انجام می رسد.
زارع پور درباره ی قابلیت اینترکانکشن (اتصال پیامرسان ها به یکدیگر) اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در سال قبل انجام شد بحث اتصال پیامرسان های داخلی به یک دیگر بود که به سبب اتفاقات رخ داده در شهریور ماه سال قبل ما مجبور شدیم یک باره زیرساخت های لازم برای پذیرایی از هموطنان خود در سکوهای داخلی فراهم نماییم و در حال حاضر میلیونها نفر از سکوهای داخلی استفاده می نمایند و تلاش می شود که روز به روز خدمات بهتری ارائه شود. در روزهای حج یکی از پیامرسان های داخلی امکان تماس تصویری را فراهم نمود که در حدود ۵۰ روز ۱۲ میلیون تماس با رضایت ۷۵ درصدی داشتند. بحث اتصال پیامرسان ها هم در حال حاضر بین چهار پیامرسان برقرار است و دو پیامرسان دیگر مقرر است به زودی این توانایی را ایجاد کنند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه دولت هوشمند بیان کرد: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند. همچون اقدامات بزرگی است که با همکاریهای انجام شده نزدیک به ۳ هزار خدمت دستگاهها در این پنجره ارائه شده است. یکی از کارهایی که امسال ما در حال انجام آن هستیم و جلسه اول آن هفته گذشته انجام شد کمیته نظارتی هوشمند سازی دولت می باشد که کیفیت خدمات دستگاهها مورد بررسی قرار می گیرند تا همه از یک سطح قابل قبولی از کیفیت برخوردار باشند. نکته قابل توجه این است که همه دستگاهها در این پنجره حضور دارند و معدود دستگاه های هستند که متصل نشده اند. در حال حاضر ۲۲ میلیون نفر احراز هویت شده اند و روزانه چهار الی پنج میلیون نفر به این پنجره مراجعه می کنند، حتی ما رکورد ۱۷ میلیون مراجعه را هم داشته ایم، بصورت کلی ۹۸ درصد دستگاهها به پنجره ملی خدمات دولت متصل شده اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: کار بزرگ دیگری که مقرر است صورت گیرد امسال برخط شدن اسعلامات بین دستگاهی تا آذرماه امسال است و دی ماه باید ۲۰ درصد خدمات خودرا هوشمند و تا انتهای سال تمام خدمات خودرا از این طریق ارائه کنند.
وی درباره ی حوزه فضایی و اقداتی که مقرر است امسال صورت گیرد، اظهار داشت: الحمدلله پیشرفت در عرصه فضایی پیگیری می شود و آقای رئیس جمهور هم خود پیگیر این مساله هستند که در دوسال گذشته دوبار جلسه شورای عالی فضایی را تشکیل دادند و همه دست به دست هم یک دیگر داده اند؛ درحوزه کاری ما هم سازمان فضایی ما کار را بصورت جدی دنبال می کند و ماهواره های مختلفی آماده پرتاب هستند و ما برای نخستین بار حداکثر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت ماهواره انجام داده ایم و دوهفته قبل قرار دادهای آن به امضا رسید و انشاالله در نیمه دوم سال خبرهای خوبی در عرصه فضایی خواهیم داشت.
زارع پور درباره ی کیفیت اینترنت بیان کرد: مادر وزارت ارتباطات کار بزرگی را شروع کردیم که بحث کیفیت شبکه اینترنت را بصورت ریشه ای حل کند و ما اقداماتی را درلایه های مختلف شبکه انجام می دهیم. وظیفه ما این است که اینترنت باکیفیت را برای مردم فراهم کنیم؛ وزارت ارتباطات و مدیران آن هیچکدام اختلال در حوزه اینترنت را بر نمی تابند و شبانه روز تلاش می کنند بهترین ها را فراهم آورند و بتازگی هم کمیته ای از طرف ریاست جمهور در شورای عالی فضای مجازی مامور و پیشنهادهایی عنوان شد و در محورهای مختلف برنامه های بلند و کوتاه مدت را در کنار برنامه های خود اعلام کردیم که بخشی اجرا شده و انشالله روز به روز کیفیت اینترنت بهتر خواهد شد.






منبع:

1402/06/06
10:05:10
5.0 / 5
280
تگهای خبر: ارتباطات , اینترنت , پروژه , پیام رسان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
IT File دانلود فایل
itfile.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانلود فایل محفوظ است

دانلود فایل

دانلود و اشتراک گذاری فایل