میزان رضایت مشتركین از آنتن دهی و هزینه مكالمات اپراتورهای تلفن همراه

میزان رضایت مشتركین از آنتن دهی و هزینه مكالمات اپراتورهای تلفن همراه

دانلود فایل: نظرسنجی از مشتركین تلفن همراه نشان داد حدود ۶۳ درصد افراد از میزان آنتن دهی و پوشش سراسری اپراتورهای تلفن همراه رضایت دارند.


به گزارش دانلود فایل به نقل از ایسنا، هم اكنون استفاده از تلفن همراه در سطوح مختلف جامعه جهانی، به یك نیاز اساسی تبدیل گشته است. در كشور ما هم همراه با پیشرفت جهانی صنعت ارتباطات، پیشرفت هایی صورت گرفته است. سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل از اپراتورهای پیشرو در توسعه خدمات اپراتوری و از عرضه دهندگان اصلی سرویس های مختلف تلفن همراه در ایران هستند.
شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران، به مناسبت برگزاری نمایشگاه تلكام كه هفته پیش برگزار شد، با هدف “حمایت از كالا و خدمات ایرانی” به نظرسنجی از تعدادی از مشتریان اپراتورهای تلفن همراه درمورد بعضی از شاخص های اثرگذار بر رضایت مشتریان از خدمات اپراتورهای تلفن همراه اقدام نموده است. این تحقیق، وضعیت عرضه خدمات اپراتوری تلفن همراه از منظر رضایت مشتریان از هزینه مكالمات، میزان آنتن دهی و خدمت ترابردپذیری مورد بررسی قرار داده است.
در این تحقیق از ۳۵۷ نفر از مشتركین تلفن همراه نظرسنجی انجام شده است كه حدود ۶۰ درصد از ایشان را بانوان تشكیل داده اند. میانگین سنی افراد حدود ۳۰ سال بوده و ۵۶ درصد پاسخ دهندگان از مشتركین همراه اول و ۳۹.۲ درصد مشترك ایرانسل و ۴.۸ درصد هم مشترك رایتل هستند.
اما از اصلی ترین شاخص های ارزیابی خدمات، میزان رضایت مشتریان از هزینه های پرداخت شده بابت دریافت خدمات است. رضایت ۳۴.۷۳ درصد از پاسخ دهندگان از هزینه مكالمات اپراتور تلفن همراه زیاد است و حدود ۲۴درصد از ایشان رضایت كم و خیلی كم از هزینه مكالمه با تلفن همراه خود دارند. در این تحقیق رضایت مشتركین تلفن همراه از هزینه های مكالمه، به صورت میانگین عدد ۵۳.۸ را از سقف ۱۰۰ امتیاز نشان داده است. در این شاخص اپراتور ایرانسل بالاترین میزان رضایت را كسب كرده است و بعد از آن اپراتورهای همراه اول و رایتل به اختلاف اندكی نسبت به یكدیگر در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.
آنتن دهی تلفن همراه به خصوص در شهرها از نیازهای اساسی مشتركین تلفن همراه شده است. به شكلی كه اگر آنتن دهی در وضعیت نامناسبی قرار داشته باشد سبب نارضایتی افراد می گردد و در طرف مقابل آنتن دهی مناسب، رضایت مشتریان را بالا می برد.
رضایت مشتریان از پوشش سراسری و آنتن دهی اپراتورهای تلفن همراه نسبت به هزینه مكالمات از میانگین بالاتری برخوردار می باشد و به صورت میانگین عدد ۶۵ را از سقف ۱۰۰ امتیاز نشان داده است. در این شاخص، همراه اول بالاترین میزان رضایت را كسب كرده است و بعد از آن، اپراتورهای رایتل و ایرانسل در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته اند. به صورت كلی ۶۲.۷ درصد از پاسخ دهندگان رضایت بالایی از آنتن دهی و پوشش سراسری اپراتورهای تلفن همراه را داشته اند، در حالیكه ۱۷.۶ درصد از ایشان از آنتن دهی تلفن همراه خویش اعلام ناراضی كرده اند.
از دیگر موضوعاتی كه در این تحقیق مورد توجه قرار گرفته است، ترابردپذیری شماره تلفن است. ترابردپذیری قابلیتی است كه به كاربران این امكان را می دهد تا بتوانند با یك شماره یكسان از اپراتورهای مختلف تلفن همراه استفاده كنند. به عبارت دیگر در صورت وجود این خدمت، مشتركین می توانند اپراتور خویش را بدون تغییر دادن شماره خود انتخاب كنند.
طبق این تحقیق ۷.۹ درصد پاسخ دهندگان تابحال از این خدمت بهره برده اند كه در این بین ۴۲.۸ درصد، از دریافت این خدمت راضی و حدود ۲۵ درصد هم ناراضی هستند. همینطور دسترسی به آنتن دهی بهتر (با حدود ۴۰ درصد فراوانی)، بهره مندی از سرعت اینترنت بیش تر (با حدود ۲۵ درصد فراوانی) و پرداخت هزینه اینترنت كمتر (با ۱۵درصد فراوانی) را می توان مهم ترین دلایل استفاده مشتركین از این خدمت برشمرد. در این تحقیق حدود ۶۰.۷ درصد مشتركان از این خدمت، برای ترابرد از سایر اپراتورها به ایرانسل و حدود ۲۵ درصد، از این خدمت برای انتقال به همراه اول استفاده می نمایند.



1397/07/18
12:40:46
5.0 / 5
3984
تگهای خبر: ارتباطات , اینترنت , خدمات , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
IT File دانلود فایل
itfile.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانلود فایل محفوظ است

دانلود فایل

دانلود و اشتراک گذاری فایل