۱۷۶۳ شركت نوآفرین شدند

۱۷۶۳ شركت نوآفرین شدند

دانلود فایل: آخرین آمار پیوستن شركت های مربوط به كسب وكارهای نوپا نشان میدهد 1763 شركت و تیم نوپا، شتاب دهنده و سرمایه گذار عضو طرح نوآفرین شده اند.


به گزارش دانلود فایل به نقل از ایسنا، تأمین مالی استارت آپ ها و تسهیل قوانین برای آنها از مواردی است كه می تواند راه را برای این كسب وكارهای نوپا باز كند، خصوصاً استارت آپ های حوزه فناوری كه می توانند در مدت كوتاهی راه بسیاری را طی كرده و به تك شاخ های حوزه تبدیل شوند.
مسؤولان، نوآفرین را طرحی جهت آسان سازی قانون مندتر كردن استارت آپ ها و تسهیل ورود آنها به فرایندهای رسمی كسب وكار می دانند و در این راستا شركت ها و تیم های نوپا، شركت های رشدیافته، شتاب دهنده و مراكز رشد، افراد مشتاق حوزه نوآفرینی و سرمایه گذاران می توانند در این طرح حاضر شوند.
در طرح نوآفرین هر شركت خصوصی و تعاونی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات كه كمتر از سه سال از تاریخ ثبت آن گذشته باشد بعنوان شركت هایی ذكر شدند كه از آنها حمایت می شود. البته شرایطی همچون سرمایه حداكثری ۲۵۰ میلیون تومانی و درآمد كمتر از ۵۰۰ میلیون تومانی نیز در این حمایت دخیل است.
شركت هایی كه در طرح نوآفرین حمایت خواهند شد باید در سامانه متركز درخواست خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران مشخصات خودرا ثبت كرده باشند و همین طور موسسین و صاحبان سهام شركت نسبت به توزیع سود اقدام نكنند.
طرح نوآفرین، ماهیت استارت آپی را مبنای كار خود قرار داده و بر همین اساس، قوانین و مقررات بیمه، مالیات و حتی جذب سرمایه گذار را تسهیل كرده است.
محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- درباره طرح نوآفرین اظهار كرده است: استارت آپ ها در ذات و بطن كار خود پیش بینی ناپذیرند و بنا بر این نباید ریسك در شرایط فعالیت شما ضرب شود و ما در دولت وظیفه داریم شرایط فعالیت شما را قابل پیش بینی نماییم. یعنی اگر سوار قطار می شوید، بدانید كجا بایستید، كجا سرعت بگیرید. ما سعی كردیم شرایطی را فراهم خواهیم آورد كه ادامه راه را برای شما قابل پیش بینی می كند.
چندی قبل امیر ناظمی -رئیس سازمان فناوری اطلاعات- نیز درباره ی طرح نوآفرین اظهار داشته بود: در سیاست نوآوری ایران دو بخش نوآوری اجتماعی و صنایع خلاق بسیار حاشیه ای نگاه می شوند، در صورتیكه در اكوسیستم استارت آپی جایگاه بسیار مهمی دارند. در طرح نوآفرین گروه های تولید پادكست یا محتوا یا ویدئو به رسمیت شناخته شده اند و از حمایت های طرح برخوردار می شوند.
اگر شركت یا تیم نوپایی به دنبال جذب سرمایه، یافتن برنامه شتاب دهی مناسب و ارتباط با سایر بازیگران این حوزه هستید، یا این كه مسیرهای ابتدایی برای رشد كسب وكارهای نوپا را پیموده اید و الان یك شركت بزرگ رشدیافته هستید، یا اگر شتابدهنده یا مركز رشد و در جست وجوی تیم های دارای استعداد رشد بالا و یا یك فعال مشتاق حوزه نوآفرینی كشور و یا یك سرمایه گذار خطرپذیر هستید، می توانید وارد طرح نوآفرین شوید.


آخرین آمار پیوستن شركت های مربوط به كسب وكارهای نوپا نشان میدهد تابحال ۶۸۹ شركت نوپا، ۶۱۰ تیم نوپا، ۱۸۰ شركت بزرگ رشدیافته، ۵۱ شتابدهنده و مركز رشد، ۲۱۷ علاقمند حوزه نوآفرینی و ۱۶ سرمایه گذار عضو طرح نوآفرین شدند كه در مجموع شامل ۱۷۶۳ شركت می شود. این در حالی است كه در نخستین اعلام پیوستن شركت ها به طرح نوآفرین، تنها ۱۵۶ شركت به این طرح اضافه شده بودند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات اخیرا با اشاره به نقش استارت آپ ها در توسعه فناوری اطلاعات و اشتغال زایی در كشور اظهار داشت: الان حدود ۲۵۰ هزار اپلیكیشن ایرانی فعال بوده كه بیش تر آنها توسط بیشتر از ۱۵۰۰ تیم استارت آپی طراحی و تولید شده است.
او هم چنین به طرح نوآفرین اشاره و بیان كرده است: اجرای طرح نوآفرین با ثبت نام از استارت آپ ها در سامانه ویژه در كشور همچون اقداماتی است كه برای ساماندهی شركت های دانش بنیان و استارت آپی از طرف وزارت ارتباطات اجرا می شود.




منبع:

1398/08/18
15:13:08
5.0 / 5
3896
تگهای خبر: ارتباطات , استارت آپ , تولید , ثبت نام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
IT File دانلود فایل
itfile.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانلود فایل محفوظ است

دانلود فایل

دانلود و اشتراک گذاری فایل