معاون بنیاد ملی نخبگان:

بسترهای بازگشت نخبگان به کشور را باید فراهم کنیم

بسترهای بازگشت نخبگان به کشور را باید فراهم کنیم

به گزارش دانلود فایل، البرز معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: چرخش نخبگانی به خودی خود ایرادی ندارد ولی این حقیقت را نباید فراموش نماییم که بازگشت آنها به کشور نیازمند ایجاد زیرساخت ها و تأمین امکاناتی است که جذابیت کافی داشته باشد.



به گزارش دانلود فایل به نقل از ایسنا، یاسین کیخا در افتتاحیه رویداد ملی گفتاورد نخبگان (پهنه دماوند) که در سالن میلاد کرج برگزار شد؛ اظهار نمود: ما به دنبال نخبه گماری در قسمت دولتی و خصوصی هستیم تا بتوانیم اثرگذاری آنها را در قسمت های مختلف جامعه افزایش دهیم.

وی افزود: بهمن سال گذشته، ۲۰ شرکت بخش خصوصی جذب نخبگانی خویش را انجام دادند و بنا شده این اتفاق به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

وی توضیح داد: اگر شرکتهای خصوصی ظرفیت جذب نیروی انسانی خویش را به بنیاد نخبگان اعلام کنند، شرایط بهره گیری از توان و تخصص نخبگان در حوزه های مختلف اشتغال فراهم می شود.

این مسئول در قسمت دیگری از صحبت های خود به مساله فرار نخبگان اشاره و اظهار نمود: مهاجرت نخبگان موضوعی است که جامعه همیشه نسبت به آن حساس بوده ولی حقیقت اینست که بحث چرخش نخبگانی در همه دنیا معمول است و افراد می توانند به خارج از کشور رفته و پس از کسب توانمندی و مهارت های سطح بالاتر باردیگر به وطن خود بازگردند.

وی اظهار نمود: چرخش نخبگانی زمانی نگران کننده است که این گروه بعد از خروج از کشور دیگر به وطن خود بازنگردند.

کیخا در پاسخ به این که وضعیت بازگشت نخبگانی که طی سالهای گذشته از ایران خارج شده اند چگونه است، اظهار داشت: باید به دنبال ایجاد بستر و فضای مناسب برای بازگشت این عزیزان به کشور باشیم.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: چرخش نخبگانی به خودی خود ایرادی ندارد ولی این حقیقت را نباید فراموش نماییم که بازگشت آنها به کشور نیازمند ایجاد زیرساخت ها و تأمین امکاناتی است که جذابیت کافی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان با کمک دولت بستر لازم برای اشتغال این عزیزان را فراهم نموده و در کنار آن فرصت تحقیقاتی و پژوهش مستمر را هم برای آنها تسهیل می کند.

این مسئول اظهار نمود: سال قبل بیشتر از ۲۸۰ نفر از نخبگان کشور بعنوان هیات علمی جذب دانشگاه ها شده اند.

کیخا با تکیه بر این که روند جذب نخبگان در دستگاههای دولتی هم فراهم شده، اظهار نمود: سال قبل ۳۰۰۰ کد شغل در معرض انتخاب قرار گرفت و این فرصتی جهت استفاده از ظرفیت نخبگان را فراهم نمود.

وی اضافه کرد: حدود ۳۷ هزار نفر برای این ۳۰۰۰ کد رشته با هم به رقابت پرداختند که ۹۰۰۰ نفر از آنها شرایط اولیه مرحله انتخابی را دارند.





منبع:

1403/03/21
10:40:57
5.0 / 5
184
تگهای خبر: دانشگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
IT File دانلود فایل
itfile.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانلود فایل محفوظ است

دانلود فایل

دانلود و اشتراک گذاری فایل