مدیر مركز رشد دانشگاه امام خمینی (ره) خبر داد؛

اختصاص پایه های تشویقی برای اساتید فعال در مركز رشد

اختصاص پایه های تشویقی برای اساتید فعال در مركز رشد

دانلود فایل: مدیر مركز رشد دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ضمن تاكید بر اهمیت ایده پردازی دانشجویان، فعالیت آن ها در شركت های زایشی را تجربه واقعی فضای كسب و كار دانست و اظهار داشت: چنانچه فعالیت دانشجویان در شركت های تحت مدیریت اعضای هیئت علمی مورد حمایت قرار گیرد، گام مثبتی در حل معضل بزرگ ˮحلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاهˮخواهد بود.


مجید قدیری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، مركز رشد را محیط مناسبی برای افراد صاحب ایده توصیف كرد و ادامه داد: این افراد می توانند با استفاده از امكانات، مشاوره ها و خدمات این مراكز، ایده را در یك بستر علمی و بر پایه دانش به محصول تبدیل كنند كه این مورد به خلق ثروت، تولید كار و كارآفرینی منجر می گردد.
وی زمان شروع به كار مركز رشد دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) را سال 92 بعد از استقلال پارك علم و فناوری از دانشگاه اعلام نمود و توضیح داد: هم اكنون 5 هسته فناور و 12 شركت در مركز ما مستقر هستند كه یكی از این شركت­ها دارای گواهی دانش بنیان است.
مدیر مركز رشد دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اشاره به اینكه در بیش از نیمی از این شركت ها، اعضای هیئت علمی دانشگاه در رأس هستند، از فعالیت دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه در شركت های مستقر در مركز رشد خبر داد و تاكید كرد: اگر چنین الگویی مورد حمایت قرار گیرد، گامی مثبت در جهت حل معضل "حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه" خواهد بود.
قدیری ضمن اشاره به "در مرز علم" بودن مدیران اغلب این شركت­ها و فعالیت ایشان در زمینه تخصصی شان، از مشغول به كار بودن 70 دانشجو و فارغ التحصیل علاقه مند در یكی از این شركت ها اطلاع داد و اظهار نمود: در این شركت ها، تحقیق و توسعه هم در مرز علم انجام شده و می ­تواند به ایجاد اشتغال، خلق ثروت و توسعه پایدار بینجامد.
وی حضور اساتید در رأس شركت های مركز رشد را نوعی "سرمایه گذاری ریسك پذیر" نامید و خاطرنشان كرد: این اساتید، هزینه پژوهش ­های منتهی به محصول را تقبل كرده و فعالیت­های عملی این فرآیند را به دانشجو می سپارند. برای تكمیل این فرآیند، پیشنهاد شده اقدامات مربوط به بازاریابی هم به صورت متمركز انجام شده و در صورت موفقیت آمیز بودن، درصدی از درآمد فروش محصول هم به دانشجو اختصاص پیدا كند.
مدیر مركز رشد دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ضمن تاكید مجدد بر ضرورت ترویج این الگو، از برگزاری جلساتی مشترك میان معاونت پژوهشی دانشگاه و برخی شركت های زایشی اطلاع داد و اظهار داشت: در یكی از این جلسات مقرر شد تا امكان گذراندن دوره كارآموزی دانشجویان علاقه مند در این شركت­ها فراهم گردد. بدین ترتیب آن ها زیر نظر استاد و در زمینه تخصصی خودشان فعالیت عملی را تجربه خواهند كرد.
قدیری ادامه داد: برخی اساتید كه مدیرعامل شركت هم هستند، درخواست فراهم شدن امكان هزینه كردن گرنت در شركت­شان را مطرح كرده ­اند؛ چون كه این مورد به نفع دانشجویان بوده و به توسعه كارآفرینی می انجامد.
وی همینطور از پیگیری طرحی برای تخصیص "پایه های تشویقی" به اعضای هیئت علمی فعال در مركز و پررنگ تر شدن امتیازات آن ها در "شیوه نامه ارتقای اعضای هیئت علمی" اطلاع داد و با بیان اینكه دریافت مجوز گذراندن بخشی از زمان حضور اساتید در دانشگاه در مركز رشد هم در دست بررسی می باشد، تصریح كرد: برخی ضوابط باید به صورت كلان تصحیح شود.
مدیر مركز رشد دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نقطه ضعف جدی اعضای هیئت علمی فعال در شركت های دانش بنیان را عدم شناخت بازار دانست و ادامه داد: به منظور رفع این مشكل و بازتر شدن دید اساتید نسبت به حوزه كسب و كار، از اساتید متخصص بازاریابی كمك گرفته ایم.
قدیری برخی تفاهم نامه های منعقد شده این مركز را در حوزه ICT، تولید محتوا و اپلیكیشن و هم قراردادی با یك شركت چندملیتی در زمینه مواد بهداشتی برشمرد و افزود: تیم منابع انسانی این شركت با هماهنگی اساتید در بعضی كلاس ها حضور یافته و به تدریس برخی موضوعات مرتبط منطبق با نیازها و استانداردهای بین المللی پرداخته اند.
وی همینطور از تأیید شدن "آغازگرهای پراكسیدی و هیدرو پراكسیدی" ساخت یكی از شركت های دانش بنیان این مركز از سوی دو آزمایشگاه ذیصلاح در كشور اطلاع داد و خاطرنشان كرد: این در شرایطی است كه این محصول مورد نیاز صنعت پتروشیمی و پلیمری تابحال تولید داخلی نداشته و واردات این محصولات عمدتاً با استفاده از كشورهای آلمان، فرانسه، بلژیك و ژاپن صورت می گیرد.
مدیر مركز رشد دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اضافه كرد: در تلاش هستیم با استفاده از تولید پایلوت، آغازگرهای تولیدی این شركت را به تدریج وارد چرخه تولید داخلی نماییم.
قدیری فعالیت یكی از دیگر شركت های مستقر در این مركز را در حوزه محیط زیست و بازیافت پسماندهای الكترونیكی اعلام نمود و توضیح داد: در این راستا و بر مبنای جلساتی كه با استفاده از استانداری و اداره كل حفاظت محیط زیست پیگیری شده، تمامی نهادها، سازمان­ ها و شركت های استان موظفند پسماندهای الكترونیكی خویش را به این شركت تحویل دهند.
وی در همین زمینه از برگزاری دومین استارتاپ محیط زیست در اردیبهشت ماه سال جاری اطلاع داد و اظهار داشت: برگزاری این برنامه هم با هماهنگی اداره كل حفاظت محیط زیست استان انجام می گردد.
مدیر مركز رشد دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در انتها به شرح فعالیت یكی از شركت های مستقر در این مركز در زمینه فرآوری پسته قزوین پرداخت و خاطرنشان كرد: این شركت دستگاهی ساخته كه می تواند پسته قزوین را، علی رغم ریز بودن آن، مغز كند. این دستگاه كه با بازدهی بیش از 95 درصد پسته را مغز می كند، قابلیت مغز كردن یك تن پسته در روز را داراست. محصولات فرآوری شده این شركت به كشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می گردد. این در شرایطی است كه شركت فوق در صورت جذب سرمایه و برخورداری از دستگاه های بیشتر می تواند مقدار بیشتری از این محصول را تولید نماید.



1397/01/31
21:23:44
5.0 / 5
4405
تگهای خبر: الكترونیك , تولید , دانش بنیان , دانشجو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
IT File دانلود فایل
itfile.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانلود فایل محفوظ است

دانلود فایل

دانلود و اشتراک گذاری فایل