ارائه نرم افزاری برای طراحی سازه های بتن مسلح در شرایط صدمه رسان محیط دریا

ارائه نرم افزاری برای طراحی سازه های بتن مسلح در شرایط صدمه رسان محیط دریا

دانلود فایل: محققان دانشگاه صنعتی امیركبیر بر مبنای داده های 30 ساله این دانشگاه و مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی، نرم افزاری را برای طراحی بر مبنای دوام سازه های در معرض شرایط صدمه رسان بتن مسلح عرضه نموده اند كه در طراحی پل قشم-بندرعباس مورد استفاده قرار گرفته است.


به گزارش دانلود فایل به نقل از ایسنا، دكتر سید حسام مدنی، همكار طرح كه آن را با راهنمایی دكتر رمضانیان پور عرضه كرده، با اشاره به اینكه پروژه "مواد طبیعی و مصنوعی جایگزین سیمان و ساخت بتن های بادوام برای افزایش طول عمر سازه های بتنی در كشور" در دانشگاه صنعتی امیركبیر اجرایی شد، اظهار داشت: در این پژوهش نرم افزاری تحت عنوان "طراحی عمر مفید بتن مسلح دریاپایدار" تهیه شد.

وی جمع آوری اطلاعات آزمایشگاهی 30 ساله دانشگاه صنعتی امیركبیر و مركز تحقیقات راه مسكن و شهرسازی جهت پیاده سازی در قالب یك مدل و نرم افزار كاربر دوست را از اهداف اجرای این پژوهش نام برد و ادامه داد: این نرم افزار قابلیت استفاده گسترده در مقاصد طراحی بر مبنای دوام سازه های بتن مسلح در شرایط صدمه رسان محیط دریا را دارد.

به قول وی، استفاده از نرم افزار برای طراحی بتن تا میلیاردها دلار از هزینه های ناشی از خرابی زودهنگام سازه های بتن مسلح بخصوص انواع استراتژیك همچون اسكله ها خواهد كاست.

مدنی تصریح كرد: این نرم افزار در طراحی بر مبنای دوام سازه "پل" بین قشم و بندرعباس مورداستفاده قرار گرفته است كه نشانگر رجحان طراحی انجام شده با استفاده از این نرم افزار نسبت به طرح مشاور نروژی پروژه است.

همكار طرح با اشاره به نحوی اجرای این طرح خاطرنشان كرد: طراحی نرم افزار مستلزم یك مطالعه تئوریك قوی بر روی مدلهای موجود و انتخاب یك مدل مناسب احتمالاتی و پیاده كردن دیتاهای اولیه بر مبنای روش های قابلیت اعتماد در نرم افزار بود.

وی ادامه داد: علی رغم پیچیدگی های پنهان در ساختار نرم افزار، با عرضه آموزش های مقدماتی به مهندسان عمران امكان استفاده از این نرم افزار میسر است.

این محقق با تاكید بر اینكه نرم افزار و مدل برازش یافته قابلیت استفاده وسیع در سطح جهان را دارد، خاطرنشان كرد: بخصوص دیتاهای پیش فرض نرم افزار برای مناطق حاشیه خلیج فارس تهیه شده است كه قابلیت استفاده در ایران و كشورهای مجاور را بالا می برد. شایان ذكر است هم اكنون درخواست های مختلف از كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس جهت استفاده از این نرم افزار مطرح شده است.

بر مبنای اعلام روابط عمومی دانشگاه امیركبیر، وی با اشاره به مزایای این نرم افزار اضافه كرد: تولید نرم افزار حاضر مستلزم داشتن دانش در زمینه تكنولوژی بتن و مباحث طراحی بر مبنای دوام سازه های بتن مسلح است، همینطور نیاز به دیتاهای اولیه برای صحت سنجی عملكرد نرم افزار و تولید داده پیش فرض است كه به این دلایل امكان طراحی نرم افزار برای هر مجموعه ای به راحتی امكانپذیر نیست.




1397/02/23
15:11:20
5.0 / 5
4646
تگهای خبر: پروژه , تولید , دانشگاه , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
IT File دانلود فایل
itfile.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانلود فایل محفوظ است

دانلود فایل

دانلود و اشتراک گذاری فایل