جذب دانش در گروی توسعه نهادهای تحقیقاتی در دانشگاه ها، كاربردی كردن علم وظیفه پژوهشگاه است

جذب دانش در گروی توسعه نهادهای تحقیقاتی در دانشگاه ها، كاربردی كردن علم وظیفه پژوهشگاه است

دانلود فایل: استاد پژوهشكده علوم و فناوری انرژی شریف ضمن انتقاد از پراكندگی تحقیقاتی در كشور، خاطرنشان كرد: كاربردی كردن علم وظیفه پژوهشگاه است و تا زمانی كه پژوهشگاه ها و نهادهای تحقیقاتی وابسته به دانشگاه توسعه پیدا نكنند، جذب دانش اتفاق نخواهد افتاد.


به گزارش دانلود فایل به نقل از ایسنا، یدالله سبوحی امروز با حضور در پنل "افزایش اثربخشی با استفاده از ظرفیت های علمی و مالی منطقه ای جهانی" در دانشگاه تربیت مدرس، به تشریح مفاهیم "سرریز دانش" و جذب دانش پرداخت و توضیح داد: دستیابی به سرریز و نتایج تحقیقات نیازمند فراهم كردن بستر است.
وی با اشاره به همكاری بین كشورهای ژنو، دانمارك و… در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، این همكاری را مقرون به صرفه دانست و افزود: كشوری از سرریز دانش بهره مند می گردد كه از توان جذب دانش برخوردار باشد.
استاد پژوهشكده علوم و فناوری انرژی شریف ضمن انتقاد از پراكندگی تحقیقاتی در كشور، خاطرنشان كرد: اتحادیه اروپا اگر پروژه ای را تعریف كند، حداقل سه دانشگاه از سه كشور باید در پیشبرد آن همكاری داشته باشند.
سبوحی در همین زمینه توان ادغام نتایج پروژه را مهم دانست و اضافه كرد: كاربردی كردن علم وظیفه پژوهشگاه است و تا زمانی كه پژوهشگاه ها و نهادهای تحقیقاتی وابسته به دانشگاه توسعه پیدا نكنند، جذب دانش اتفاق نخواهد افتاد.



1397/07/27
19:13:23
5.0 / 5
4457
تگهای خبر: پروژه , دانشگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
IT File دانلود فایل
itfile.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانلود فایل محفوظ است

دانلود فایل

دانلود و اشتراک گذاری فایل