یك فعال حوزه حمایت از شركت های استارتاپی اعلام كرد

مرگ ۷۰ درصدی استارتاپ ها به علت نداشتن ایده خلاقانه، ۸ سال زمان برای كسب سود

مرگ ۷۰ درصدی استارتاپ ها به علت نداشتن ایده خلاقانه، ۸ سال زمان برای كسب سود

دانلود فایل: یك فعال حوزه پشتیبانی از شركت های استارتاپی با اشاره به اینكه یك شركت استارتاپی برای این كه بتواند به سوددهی برسد، به هشت سال زمان نیاز دارد، اظهار داشت: بر مبنای برآوردهای انجام شده، ۷۰ تا ۹۰ درصد این شركت ها از چرخه فعالیت خارج می شوند.


به گزارش دانلود فایل به نقل از ایسنا، دكتر علی رودگر امروز در حاشیه ششمین مجمع اقتصاد فناوری نانو در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه خیلی از افراد دارای ایده هایی هستند، اضافه كرد: تبدیل ایده به كسب و كار یكی از چالش هایی است كه استارتاپ ها با آن مواجهند. از این رو استارتاپ هایی كه بتوانند ایده های خلاقانه ای عرضه كنند، قادر به جذب سرمایه گذار هستند.
رودگر با اشاره به سرمایه های زیادی كه در كشور انباشته شده است، افزود: ولی در كشور به گونه ای بسترسازی نشده كه این سرمایه ها به سمت استارتاپ ها هدایت شوند.
وی با تاكید بر اینكه هنوز برای سرمایه گذاران، سرمایه گذاری در حوزه های فناورانه جانیفتاده است، تصریح كرد: این امر بزرگترین چالشی است كه استارتاپ های موجود در ایران با آن مواجهند.
این فعال عرصه استارتاپ با تاكید بر اینكه شركت های استارتاپی باید ایده های خویش را به درستی انتخاب كنند، افزود: از جانب دیگر این شركت ها باید جایگاه محصولات خویش را در بازارها پیدا كنند.
وی موفقیت در این حوزه را در گرو تولید محصولات مشتری پسند عنوان نمود و خاطرنشان كرد: در صورتیكه استارتاپ ها بتوانند ساختارهای درستی را تولید كنند، قادر به جذب سرمایه خواهند بود.
رودگر با اشاره به مرگ و میر شركت های استارتاپی در ایران و جهان تصریح كرد: بر مبنای آمارها در سطح جهان ۹۰ درصد استارتاپ ها می میرند و در ایران با عنایت به آنكه داده های دقیقی در این زمینه به ثبت نرسیده است، میزان مرگ و میر استارتاپ ها ۷۰ تا ۹۰ درصد برآورد می گردد.
وی عدم تطابق ایده با بازار و مشتری را از علل عمده مرگ استارتاپ ها در كشور عنوان نمود و خاطرنشان كرد: این امر ناشی از بی اطلاعی این شركت ها نسبت به تبدیل ایده به محصول است، به این معنا كه زمانی كه ایده ها به محصول تبدیل گردد، باید بسیار خلاقانه باشد و بتواند مشكلی را در جامعه حل كند.
وی افزود: از آنجایی كه ایده های عرضه شده از جانب استارتاپ ها چنین شرایطی را ندارند، سرمایه گذار تمایلی به سرمایه گذاری در این حوزه ها را ندارد.
رودگر با تاكید بر اینكه تجاری سازی و بازاریابی محصولات دانش بنیان با محصولات معمولی متفاوت می باشد، اضافه كرد: شركت های استارتاپی باید در گام نخست یك ایده مناسب داشته باشند و در گام بعد باید بتوانند سرمایه گذار خویش را برای سرمایه گذاری بر روی ایده خود قانع كنند.
این بنیانگذار محلی برای پشتیبانی از استارتاپ ها با تاكید بر اینكه منتورهای خوبی در ایران برای حمایت و هدایت استارتاپ ها وجود ندارد، افزود: این امر سبب شده است تا این شركت ها نتوانند مدل كسب و كار خویش را پیاده سازی كنند.
رودگر همینطور با تاكید بر اینكه شركت های استارتاپی برای رسیدن به سود به هشت سال زمان نیاز دارند، تصریح كرد: اگر این شركت ها ایده های خلاقانه داشته باشند، می توانند مبادرت به جذب مشتری و سرمایه كنند.



1397/08/29
14:45:51
5.0 / 5
4494
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
IT File دانلود فایل
itfile.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانلود فایل محفوظ است

دانلود فایل

دانلود و اشتراک گذاری فایل