ستاری:

بیشترین آمار بازگشت نخبگان مربوط به استارتاپ هاست، نوآوری از دل استارتاپ هابه جامعه تزریق میگردد

بیشترین آمار بازگشت نخبگان مربوط به استارتاپ هاست، نوآوری از دل استارتاپ هابه جامعه تزریق میگردد

دانلود فایل: معاون علمی وفناوری رئیس جمهور با بیان این كه خلق نوآوری كار بخش خصوصی است و ساختار دولت ظرفیت و سازگاری لازم را برای پویایی و خلاقیت ندارد، اظهار داشت: نوآوری صرفاً از راه استارتاپ های به وجود آمده به دست جوانان تحصیل كرده از دل یك گاراژ زیر زمین به جامعه تزریق میگردد.


به گزارش دانلود فایل به نقل از ایسنا، سورنا ستاری در سی و ششمین نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان اصفهان با بیان این كه باید محیط كسب و كار استان به زیستگاه مناسبی برای كسب وكارهای دانش بنیان و استارتاپی بدل شود، اضافه كرد: لازمه اساسی پاگرفتن كسب و كارهای دانش بنیان و استارتاپی مساعد بودن زیست بوم كسب و كار است؛ محیط اجتماعی و كسب و كار استان باید زایشگاه ایده های نوآورانه و گلخانه رشددهنده بذرهای استارتاپی باشد؛ برای این كار باید مراكز نوآوری، كارخانه های نوآوری و پارك های علم و فناوری بخش خصوصی، نیازهای رشد این بذرهای خلاقانه را تامین كند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور به تحول مفهوم پارك های علم و فناوری در شهر خلاق و فناور اشاره نمود و اظهار داشت: نسل جدید پارك های فناوری به این سمت می رود كه همه خدمات خودرا بدون محدودیت به تمامی استارتاپ های شهر نمایش دهد؛ پارك های علم و فناوری در داخل شهرهای خلاق، یك منطقه نوآوری بوجود می آورد و استارتاپ ها از خانه باز می توانند در این محدوده خدمت دریافت نمایند.
ستاری، فرهنگ غنی و میراث فرهنگی اصفهان را دستمایه ای برای رشد استارتاپها و صنایع خلاق و فرهنگی دانست و اظهار داشت: باوجود این كه مفاهیم دانشگاه و صنعت بومی نشد و این دو پدیده به فرهنگ غنی و صنایع دستی ریشه دار این استان كمكی نكرد، این حوزه همچنان به حیات خود ادامه داد؛ چونكه در تاریخ و فرهنگ این كشور ریشه دارد. حال وقت توجه به صنایع بومی استان است كه می تواند به استارتاپ ها و صنایع خلاق جهانی كمك نماید.
رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینكه مفاهیم نوآورانه و استارتاپی توسط جوانان خلاق و تحصیل كرده راه را برای تحول جدی حوزه كسب و كار هموار كرده است، ابراز كرد: خوشبختانه در سال های اخیر اتفاقات بسیار خوبی در دانش بنیان شدن اقتصاد كشور رخ داده است؛ باید تمركز روی این مساله باشد كه با فراهم كردن محیط مساعد كسب و كار در كوتاه مدت میزبان كسب و كارهای دانش بنیان و استارتاپی هزار میلیاردی باشیم.
ستاری افزود: حالا از حوزه های گوناگون فناوری های پیشرفته گرفته تا كسب و كارهای خدماتی، فعالان استارتاپی و شركت های دانش بنیانی داریم كه دودكش ندارند، آلاینده نیستند و در یك اتاق چند متری محصولات یا خدمات خودرا به كشور نمایش می دهند. ضمن این كه خلق ثروت خاصیت برجسته این كسب و كارها است، نسل تازه ای از كارآفرینان پرورش یافته كه تاثیرات مثبتش بعنوان یادگاری ماندگار در زیست بوم كارآفرینی و نوآوری كشور باقی می ماند.
وی، عزم جدی جامعه برای پهن كردن فرش سیستم كارآفرینی زیر پای دانش بنیانی ها و استارتاپی ها را یك لزوم و نیازمند فرهنگ سازی دانست و اظهار داشت: سرمایه گذار بخش خصوصی باید موفقیت و پیشرفت را در سرمایه گذاری روی كسب و كارهای نوآور ببینند تا زمانی كه بخش خصوصی به صورت كامل پای كار بیاید؛ برای كمك به روند رشد این كسب و كارها صندوق های سرمایه گذاری جسورانه حامی این كسب وكارها است.
ایران با رتبه شانزدهم جهان جزو بزرگترین استفاده كنندگان اینترنت دنیا
معاون علمی وفناوری رییس جمهور به ظرفیت ایران برای حضور كسب وكارهای استارتاپی و دانش بنیان ایرانی در عرصه جهانی اشاره نمود و اظهار داشت: ایران با رتبه شانزدهم جهانی جزو بزرگترین استفاده كنندگان اینترنت دنیا است، در حالیكه گستره نفوذ زبان فارسی در اینترنت رتبه نهم را دارد. این ظرفیت بالقوه تنها در صورتی به خلق ثروت منجر میگردد كه زمینه ها برای رشد و رونق كسب و كارهای نوآورانه مهیا باشد.
به گفته ستاری، خلق نوآوری كار بخش خصوصی است و ساختار دولت ظرفیت و سازگاری لازم را برای پویایی و خلاقیت ندارد؛ نوآوری صرفاً از راه استارتاپ های به وجود آمده به دست جوانان تحصیل كرده از دل یك گاراژ زیر زمین به جامعه تزریق میگردد.
وی به تحول جدید با ترویج مفاهیم شهر خلاق و شهر فناور اشاره نمود و اظهار داشت: در این شهر خلاق و فناور، مفهوم آموزش تحول می یابد و محدود به بازه زمانی خاصی نمی گردد بلكه فرآیند یادگیری شهروندان تا لحظه مرگ ادامه دارد؛ این مفهوم تازه فرصتی برای استارتاپ ها و كسب و كارهای خلاق بوجود می آورد تا هرروزه برای شهروندان خدمت جدیدی به ارمغان بیاورد و مفهوم تازه ای به آنها بیاموزد.
ستاری افزود: در این شهر خلاق و نوآور شهروندان هر معضل اجتماعی را فرصتی تازه برای احداث یك كسب و كار جدید و خلق ثروت می بینند، اغلب استارتاپ های موفق از دل همین موضوعات بیرون می آید؛ تعداد ایده های نوآورانه برای تبدیل شدن به كسب و كار بی شمار است و صرفاً باید محیطی وجود داشته باشد تا این جوانان را به سمت احداث و اداره یك كسب و كار نوآورانه رهنمون كند.
به گفته رئیس بنیاد ملی نخبگان بیشترین آمار بازگشت نخبگان به ایران مربوط به استارتاپ ها است؛ وقتی یك جوان با درآمد چند هزار دلاری از یك كشور خارجی به ایران باز می گردد و ماندگار میگردد كه محیط كسب و كار حس اثر گذاری و ماندگاری را در او بارور كند.
ستاری با اشاره به اینكه زیست بوم استارتاپی ایران جزو منحصر به فردترین ها در منطقه است؛ عنوان كرد: در ایران شركت های خوبی در حوزه ماشین سازی فعال می باشند كه پیوند آنها با نوآوری می تواند زمینه رونق كسب و كارهای دانش بنیان را فراهم كند؛ برای تحقق این امر فقط باید اجازه دهیم جوان ها روی پای خود بایستند و به استقبال نوآوری هایشان برویم.



1397/10/23
13:53:59
5.0 / 5
4240
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , دانش بنیان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
IT File دانلود فایل
itfile.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانلود فایل محفوظ است

دانلود فایل

دانلود و اشتراک گذاری فایل