در دیدار وزیر علوم با كمیسیونر علوم پژوهش و نوآوری اتحادیه اروپا مطرح شد

لزوم گسترش مشاركت ایران در برنامه پژوهشی اتحادیه اروپا

لزوم گسترش مشاركت ایران در برنامه پژوهشی اتحادیه اروپا

به گزارش دانلود فایل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ادامه سفر خود به بروكسل و دیدار و گفت و گو با كمیسیونر علوم پژوهش و نوآوری اتحادیه اروپا، بر گسترش همكاری های مشترك علمی، پژوهشی و فناورانه تاكید نمودند.


به گزارش دانلود فایل به نقل از ایسنا، دكتر منصور غلامی در این دیدار كه با حضور هیات دانشگاهی بلندپایه ایرانی برگزار شد، ضمن ترسیم جایگاه علمی ایران در جهان همچون مقام نخست ایران در تولید محتواهای علمی منطقه و مقام شانزدهم جهان، بر گسترش همكاری های دو طرف در حوزه علوم و فناوری اصرار كرد.
وی با اشاره به تجربه گسترش همكاری ها طی ۳سال گذشته اشاره كرد: ایران از برنامه های مختلف اتحادیه اروپا در دو حوزه پژوهشی و آموزشی آگاه است و از این رو، تمایل داریم در این برنامه ها مشاركت نماییم.
وزیر علوم به جمعیت ۴.۳ میلیون نفری دانشجویان كشور و ۴۳ پارك علم و فناوی فعال در كشورمان اشاره نمود و اضافه كرد: ایران تلاش نموده با وارد كردن علم و فناوری به جامعه از آن برای احداث اشتغال بهره بگیرد.
كارلوس مودآس كمیسیونر علوم پژوهش و نوآوری اتحادیه اروپا باز در این دیدار گفت: اتحادیه اروپا برای گسترش همكاری ها در حوزه علوم و فناوری مصمم است.
وی با اشاره به برنامه پژوهشی بعدی اتحادیه اروپا كه طی سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ اجرا خواهد شد، بر گسترش مشاركت ایران در این برنامه اصرار كرد.
كمیسیونر اروپایی كه بالاترین مقام علوم و فناوری اتحادیه اروپا است، اشاره كرد: رویكرد اتحادیه در حوزه علوم و فناوری به جای "اول اروپا" بر "باز بودن اتحادیه اروپا به روی همگان" بنا شده است.
به گزارش اداره كل روابط عمومی وزارت علوم، دكتر غلامی وزیر علوم را در مسافرت به بروكسل، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و روسای دانشگاه های تهران، علامه طباطبایی، اصفهان و خوارزمی و نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و معاونت علمی فناوری رییس جمهوری و رایزنی علمی ایران در اروپا، همراهی می كنند.



1397/10/28
21:04:07
5.0 / 5
3996
تگهای خبر: تولید , دانشجو , دانشگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
IT File دانلود فایل
itfile.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانلود فایل محفوظ است

دانلود فایل

دانلود و اشتراک گذاری فایل