با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری؛

اولین شتاب دهنده محصولات پزشكی تشخیصی در كشور راه اندازی شد

اولین شتاب دهنده محصولات پزشكی تشخیصی در كشور راه اندازی شد

به گزارش دانلود فایل نخستین شتاب دهنده محصولات پزشكی تشخیصی(IVD) با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری راه اندازی شد.


به گزارش دانلود فایل به نقل از ایسنا، این شتابدهنده با هدف جبران خلأ فناوری های حوزه های مختلف محصولات IVD و ورود محصولات و خدمات فناورانه به بازار داخل و خارج كشور تأسیس شده است.
محصولات پزشكی تشخیصی (IVD)، طیف وسیعی از وسایل ساده تا آنالیزورها را شامل می شود. نقش مهم وسایل پزشكی IVD شامل دستگاه ها، وسایل و مواد كنترل همچون كالیبراتورها و استانداردها، در عرضه یك پاسخ قابل اطمینان توسط آزمایشگاه تشخیص طبی به پزشك و مراكز درمانی در علم پزشكی روشن است. در واقع كیفیت این ابزار یكی از مهمترین عناصر تأثیرگذار در پاسخ آزمایش ها بر روی نمونه های انسانی است. ازاین رو جز لاینفك بخش بهداشت، سلامت و درمان جامعه به حساب می آید.
در دنیای امروز سرعت پیشرفت و توسعه فناوری های تشخیص پزشكی با سرعت پیشرفت فناوری های كامپیوتری برابری می كند. در كشور ما، با وجود تعداد قابل توجهی از دانش آموختگان، فناوران و ایده پردازان جوان، ظرفیت با ارزشی برای پیاده سازی فناوری های تشخیصی (IVD) منطبق با مدلهای موفق جهانی وجود دارد.
با این حال، اكوسیستم و بستر طراحی، تولید و تجاری سازی پروژه های نوآورانه IVD ناهموار و پر چالش است كه سبب شده سهم ناچیزی از محصولات داخلی و صادرات به این محصول برسد.
در راه تبدیل ایده به محصول قابل عرضه به بازار IVD، «عدم شناخت صحیح و واقعی از ساختار و نیاز بازار و مشتری»، «وجود قوانین، استانداردها و الزامات حاكم بر بازار داخلی و بین المللی» و مهم تر از همه «نبود زیر ساخت های مالی و سرمایه گذاری» همچون چالش های پیش روی تیم های نوپا است. این وضعیت، ضرورت تولید ساختارهای حمایت محور كه محلی برای تلاقی و نزدیك تر شدن صاحبان ایده و سرمایه گذاران است را دوچندان می كند.
در پاسخ به وضع موجود، این شتاب دهنده با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بعنوان اولین شتاب دهنده محصولات تشخیصی IVD كشور، با حضور اعضای ستاد توسعه زیست فناوری و متخصصین حوزه پزشكی شروع به كار كرد.
بهروز تهرانی، مدیرعامل شركت دانش بنیان فعال در حوزه پزشكی در مورد این شتاب دهنده، اظهار داشت: چشم انداز این شتابدهنده تبدیل شدن به پربازده ترین شتاب دهنده پلت فرم های IVD در خاورمیانه تا پنج سال آینده است.
ایشان در ادامه با اشاره به اینكه مأموریت این شتابدهنده جبران خلأ فناوری های حوزه های مختلف محصولات IVD و ورود محصولات و خدمات فناورانه به بازار داخل و خارج كشور است، اظهار داشت: این شتابدهنده در راه سند ملی زیست فناوری، در جهت اشتغال زایی فارغ التحصیلان علوم زیستی كشور حركت می كند.
تهرانی افزود: این شتاب دهنده نیروهای متخصص را از میان ایرانی ها خارج كشور جذب می كند و با بهره گیری از مربیگری، فرآیندهای طراحی تولید و تجاری سازی را با دقت بالاتری پیش خواهد برد.



1397/11/06
23:44:01
5.0 / 5
4287
تگهای خبر: پروژه , تولید , خدمات , دانش بنیان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
IT File دانلود فایل
itfile.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانلود فایل محفوظ است

دانلود فایل

دانلود و اشتراک گذاری فایل