مدیر افلاك نمای دانشگاه فردوسی:

افلاك نمای دانشگاه فردوسی با نمونه های خارجی برابری می كند

افلاك نمای دانشگاه فردوسی با نمونه های خارجی برابری می كند

به گزارش دانلود فایل مدیر افلاك نمای دانشگاه فردوسی اظهار داشت: این افلاك نما با نمونه های خارجی برابری می كند.


محمدهادی طباطبایی در گفتگو با ایسنا، درمورد افلاك نمای دانشگاه فردوسی اظهار نمود: در سال ۸۵ به این نتیجه رسیدیم كه با عنایت به تعداد زیاد گردشگر و زائران زیاد مشهد می شود در این شهر پلانتاریوم ساخت.
وی افزود: از راه انجمن نجوم مشهد پیگیری فراوانی انجام دادیم، حتی با كشورهای اروپایی وارد قرارداد شدیم، اما در سال ۸۸ به علت رشد قیمت در اثر اعمال تحریم ها، قرارداد توسط سرمایه گزاران منحل شد.
این مدیر عامل یكی از شركت های دانش بنیان اضافه كرد: به همین خاطر گروهی حرفه ای دارای كارشناسان خبره تشكیل دادیم. ابتدا برای به دست آوردن اعتبار كافی آغاز به ساخت نرم افزار كردیم، سپس نسبت به ساخت ماكت هایی اقدام كردیم كه ابتدا ساده و كوچك بودند، به صورتی كه با مقوا ساخته شده بودند و ۳ مترارتفاع داشتند. بعدها مقوا را به گچ و ۳ متر ارتفاع ماكت را به ۶ الی ۱۰ متر تبدیل كردیم. نمونه های قبلی را به پژوهش سراهای آموزش و پرورش و فرهنگ سراهای شهرداری می فروختیم و با پول همان نمونه، نمونه جدیدی را می ساختیم. در نهایت راه اندازی این مجموعه در سال ۹۴ آغاز شد و ساخت آن حدود ۲ سال به طول انجامید.
طباطبایی تصریح كرد: این افلاك نما با محصولات خارجی خودش برابری می كند، به صورتی كه با همان دانش فنی كامل و جامع هستیم، ولی باید قطعات بهتری برای رقابت داشته باشیم.
وی در مورد محبوبیت افلاك نماها در جهان بیان كرد: در دنیا این گونه است كه دانشگاه ها و شهرداری ها برای ساخت این فضاها كمك بسزایی می كنند، بنابراین از این نوع پلانتاریوم ها در جهان تعداد زیادی وجود دارد كه به شكلی جنبه گردشگری دارند؛ مثلا پلانتاریوم شهر تورنتو بسیار طرفدار دارد. همینطور كشور آلمان بر خلاف جمعیت كمی كه دارد، اما تعداد كثیری پلانتاریوم دارد.
وی در مورد اعتبار راه اندازی این مجموعه اظهار داشت: هزینه راه اندازی این افلاك نما حدود یك میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.
طباطبایی در پاسخ به این پرسش كه چرا اطلاع رسانی در مورد این افلاك نما در سطح شهر بسیار اندك است، بیان كرد: دلیل عمده عدم اطلاع رسانی در سطح شهر، نداشتن بودجه كافی است؛ ولی به صورت كلی تبلیغاتی در شبكه های اجتماعی انجام دادیم كه البته آنها هم حرفه ای نبوده است.
وی با اشاره به اینكه در طول ۶ ماه حدود ۱۲ هزار دانش آموز و عموم مردم از افلاك نما بازدید كرده اند، اظهار داشت: هر هفته یك یا دو برنامه عمومی داریم كه مردم می توانند ثبت نام كنند و در آن برنامه حضور یابند. در این گونه زمان ها كه برای بازدیدكنندگان تعیین شده، مانعی برای ورود افراد به داخل دانشگاه نیست.
مدیر افلاك نمای دانشگاه فردوسی در مورد پلانتاریوم خیام كه در نیشابور در حال ساخت است، خاطرنشان كرد: این پلانتاریوم دارای جنبه تبلیغات ملی است و به علت هزینه ای كه برای آن صرف شده تعداد بازدیدكننده بسیاری خواهد داشت، به خصوص اگر به تولید محتوا بپردازد.
طباطبایی در مورد اقداماتی كه شركت دانش بنیان تحت مدیریت وی انجام داده است، اظهار داشت: اقدامات ما شامل درست كردن ساعت آفتابی در سطح شهر و در مدارسی مانند امام رضا و مقابل كتابخانه مركزی است. همینطور با فرهنگسرای علوم و نجوم شهرداری، موزه علوم و زمین سازمان زمین شناسی شرق كشور و مجموعه پروفسور بازیما همكاری داشتیم.
وی در مورد تعداد افرادی كه در مجموعه افلاك نما فعالیت می نمایند، بیان كرد: افرادی كه به صورت مستقیم با ما همكاری می كنند شامل ۶ نفر بیمه شده هستند. حدود ۲۰ نفر هم به صورت غیرمستقیم با ما همكاری می كنند.



1398/06/09
19:26:35
5.0 / 5
2996
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
IT File دانلود فایل
itfile.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانلود فایل محفوظ است

دانلود فایل

دانلود و اشتراک گذاری فایل